Yusuf Islam på turné i Sverige

Cat Stevens, eller Yusuf Islam som han numera kallar sig, lägger premiären för sin Europaturné i Sverige. Den 7 maj spelar den legendariske artisten på Hovet i Stockholm.

Yusuf Islam har på senare år gjort comeback efter att ha varit borta från musikbranschen i nästan tre decennier. Han konverterade till islam 1977. Sedan Yusuf Islam återupptagit karriären för några år sedan har det hunnit bli två album. Det senaste, ”Roadslinger”, kom 2009. Cat Stevens hade ett pärlband av hits, som ”Moon shadow” och ”Morning has broken”, från slutet av 60-talet och framåt.

TT

Published in: on 10 februari, 2011 at 03:48  Comments (1)  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://gudskelov.wordpress.com/2011/02/10/yusuf-islam-pa-turne-i-sverige/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Va? Hur har jag kunnat missa det? Tusen tack för det inlägget. Jag blev riktigt irriterad när jag för en tid sedan såg turnéplanen och noterade att Sverige inte fanns med. Han har ju tom en svensk mamma och har gått i skolan här, så jag förväntade mig att han skulle komma hit – och så blir det 🙂


Kommentera

